Egentid...

Ja egentid kan såklart innehålla olika beroende på vem man frågar. Men det kan också gå käpprätt åt någonting när man försöker ha egentid.

Sofia ska uträtta ärenden såsom att gå på apoteket och handla mat. Sofia väljer att ta bussen in till city= egentid deluxe med att kika på folk och bara sitta en snutt. Sofia får stå på det är fullt på bussen och lukta på någon annans svett. Sofia ser fram emot egentid på apoteket med att gå och bara strosa och kika salvor och annat mojs till kroppen. Sofia tar kölapp och får nr 266, mätaren visar att nu betjänas nr 223. Egentid på apoteket tills man kräks! Sofia går sedan till busshållplatsen som ska ta henne till ica på vägen hem. Vid busshållplatsen sitter två stupfulla äldre män ( även kallade a-lagare ) som gormar och sjunger. Dom frågar även om jag vet när buss nr 8 går och säger sen kvickt;

- Du kanske inte kan hjälpa oss då du inget ser? ( dom syftar på mina glasögon )
- Jo jag ser bra tack! Er buss går om 9 min!

Ser nu att jag precis missat min och att jag nu får vänta äver en timme. Tar mig till innercity och handlar där istället och går sen några hållplatser. Ringer två samtal och åker sen buss hem!

Detta äventyr tog 2 timmar!!! Och jag fick njuta max 30 min av denna stund. Nästa gång Sofia har egentid ska denna planeras väl.

Nu säger surSofiasomlängtarefternästaegentid gonatt! ;)



Skruttmys en lunchnap <3

Kommentarer
Postat av: Minnaa

Åh! Det där kan jag sakna. Att krypa intill när de sover middag och somna själv. Lovley!

2012-05-27 @ 21:14:33
URL: http://minna-tjejmamma.blogspot.com/
Postat av: Satu//Me and My 5 Baby Dolls

Vilken fin bild :)

Tusen tack för gratulationerna på min blogg, det värmer!! =)
Har ni haft en bra jul?
Kramar//Satu

2012-12-26 @ 22:43:27
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0