Kakel

Idag har vi varit iväg och bland annat köpt kakel. Det blev Höganäs Biselado 100*200. Supersnyggt!

Denna bild är lånad ifrån Coloramas blogg;



Till detta kakel blir det en fog som heter Bostik Gråvit. Vi har fått tipset om denna då vit inte är att rekomendera. Vit fog blir lätt gul med tiden och är jättesvår att få ren. Vilket innebär att du får måla med fogpenna för att hålla den vit och fräsch. Vit fog passar alltså inte slarvpellar som oss ;)

Vi har idag även köpt en blandare ifrån k-rauta. Hur kranen skulle se ut var redan bestämt men handtaget var desto svårare. Det ska vara lätt att jobba i köket men vi gråter inte om det även är snyggt. Att ha handtaget vid sidan om som tydligen blivit väldigt populärt föll oss inte i smaken. Så denna blev det;

Denna hittar ni här;





Nu börjar det närma sig slutet på vår inköpslista. Vi har eluttag, strömbrytare och fog kvar. Till helgen ska vi köra alla vitvaror till huset och jag ska plantera i blomlådan vid köksfönstret. Snart flyttar vi <3

Kommentarer
Postat av: Minna

jag tror jag längtar och ser fram emot efter bilderna lika mycket som ni. Märkligt! Glad för er skull. Åh vad jag längtar tills vi kan göra om vårt kök men vi ska i alla fall tapetsera/måla om i sommar :)

2012-03-08 @ 10:06:09
URL: http://minna-tjejmamma.blogspot.com/
Postat av: Cissi - mamma till Cornelis & gravid

Åh vad fint ni kommer få vännen! Så kul att följa. Kramar

2012-03-09 @ 09:42:28
URL: http://annaceciliat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0