Sova i eget rum?

Vi började som sagt med Filips rum och dom flesta möblerna är på plats. Men jag vill verkligen inte göra ett jota till där inne just nu! Vill pyssla och dona när hans säng står där. Jag iallafall har då lättare att föreställa mig vart vissa saker såsom tavlor och vimplar ska sitta. Så ja; när ska han flytta in?

Jag vet inte!!! Det skrämmer mig och jag vet inte om jag vågar. Hariga mamman får nog ta och sova på soffan i vardagsrummet ( som är närmast ) till och börja med. Då sover han åtminstone i eget rum och jag kan höra mitt stora hjärta mycket lättare. Mmm nu har ni säkert tusen åsikter! Men detta ska kännas bra för alla parter och inte bara för barnet. Ja ego det får man verkligen vara i detta läge! ;)

Kommentarer
Postat av: Minna

:) Ja, det är tufft när man ska flytta ut barnet från ens rum. Seperationsångest big time. När Julia var bebis skulle vi flytta hennes säng som stod bredvid oss till andra sidan rummet. Vi hade ett gigantiskt sovrum och jag tyckte det var jätte jobbigt. Sängen åkte fram och tillbaka ett par nätter innan jag var redo :) När det var dags för eget rum flyttade vi och hon var lite över ett år. Jag gick in och hämtade henne på natten tills jag förstod att vi båda sov bäst i varsitt rum. Agnes är två och sover för det mesta i vår säng fortfarande och det gör mig inget. Så länge ni alla tre kan sova ordentligt och inte blir störda av varandra så kan han väll sova hos er. Tids nog blir de stora och vill inte veta av oss ;)

2011-09-25 @ 22:42:56
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Nea

Ta det i er egen takt! :)

2011-09-28 @ 20:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0