Pået igen bara!

Ja nu har jag återigen börjat mitt nya liv och komiskt nog i måndags ;) Måndagar är verkligen en bra dag att ha som nystart. Och vill ni veta en sak? Jag har faktiskt varit duktig alla dagar hittentills =)

Tänker verkligen ge GI-metoden en chans och försöka undvika kolhydrater så mycket det bara går. Jag har nu kört rivstart vilket innebär att man äter mindre än 20 gram kolhydrater per dag och det har jag hållt. Rivstarten är till för att rensa kroppen och detta gör man i 3-4 dagar så nästa fas jag nu går in i är den fasen man stannar i tills man nått sin målvikt. Man äter i denna fas ( fas 2 ) mindre än 30 gram kolhydrater per dag och dessa kolhydrater tänker jag äta till frukost då jag ÄLSKAR musli!

Denna vecka har jag även promenerat varje dag minst en timme ( med Filip i vagnen ) förutom igår då vi var insnöade. Får gå dubbelt idag då kanske =) Ja jag känner mig redo för detta och hoppas verkligen mitt huvud förstår att en normalvikt är bättre än detta! 

Har 25 kg att gå ned tills jag är nere på normalvikt. Så heja heja! Är det någon som hakar på som också vill bli sundare och lite lättare? =) 


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag!!!!!

2011-03-28 @ 10:15:56
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0