Godmorgon?

Idag sköljde stress över mig när jag vaknade och så även inatt. Jag drömde mardrömmar och vred på mig i det oändliga. Det ska packas till semestern i Strängnäs och det mesta ska innan helgen tvättas. Det ska rensas i kyl och skafferi och städas lite så man inte kommer hem till ett kaos.

Vi har ingen plan på exakt hur länge vi blir bortresta och det känns bra, men att vara bortrest med skrutt länge känns idag allt annat än bra. Det är krångligt och mer omständigt än man tror att sova borta och rutinerna som man kämpat för att få ruggas från start :( Nu sover Filip äntligen natt och jag hoppas innerligt att han fortsätter med det även på bortaplan, man blir så bortskämd när man får sova.

Inte nog med att jag är lite bekväm ( för det är jag )så ska det rensas upp efter min pappa. En person tar sitt sista andetag och det är inget man kan styra över. Men ett helt hem med tillhörigheter försvinner inte på en sekund. Detta projekt känns allt annat än ok och jag vill helst sätta mig ned som ett litet barn och gråta. Kan man inte bara trolla? Poff, så är allt klart! - Ja tack!

Om livet ändå vore såhär bekymmersfritt ;)



Har jag nämnt att jag har världens sämsta morgonhumör? ;) Hoppas de flesta av er inte har detsamma! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0