Sömn i massa

Det blev såklart lite sent igårkväll och vi kom i säng till strax efter 2.00. Vi åt supergod middag bestånde av oxfile, potatisgratäng och vitlöksbröd till det. Till efterrätt åt vi glass och hör och häpna, vi öppnade en flaska rödvin. Fy vad gott det var till maten. Trodde på fullaste allvar att jag skulle bli påverka av mina 3 glas men icke då. Gubben kände dock han fick nog av ett;) Filip vaknade sen vid 7.00 och åt en skvätt sen sov han till 13.00!!! Utvilad? Jamen visst sörrni:D

Just nu står det en gratäng i ugnen då vi hade en julskinka vi inte förbarmat oss över än. Så till middag blir det gratäng med skinka i. Någon som har tips på vad man kan göra för mat med skinka i eller till? Vi har en hel del. Hörde rykten om att det säljs julskinkor numera för 10 kr/kg och billig mat tackar man inte nej till såhär efter jul;)
Eftersom jag efter så mycket sömn nu har sådan energi så tänkte jag även baka bröd, blev så sugen på nygräddat med smör och ost. Hälsan tar jag tag i efter helgen, ett par dagars till njutande vill jag nog ha.




Kommentarer
Postat av: Tessa.

Vi gjorde precis pasta med ost & skinksås utav vår sista julskinka. Mums!

2011-01-01 @ 18:22:18
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0