Playdate tisdag

Idag lekte jag och Filip med Bina och hennes Theo. Supermys ♥ Nästan 4 timmar flög förbi och det kändes som 30 min. Fina vänner ♥ Bina tipsade mig om att göra äppelpure till Filip och vilken hit det var sen då =) Ja, vi skippar planen med att vänta med det söta. Pappa R bröt den planen igår när han kom hem med en bruk blåbärspure; Jag vill ge honom något gott och detta var min favorit när jag var liten. Någon gång ska vi ändå ge honom frukt så varför inte nu? Filip har inte visat sig kräsen på vare sig mat eller gröt så från och med nu tänker vi ge honom ett par teskedar med fruktpure som efterätt.

Hittentills har han ätit med god aptit av dessa saker; havregröt, palsternacka, potatis, broccoli, majs, morot, katrinplommonpure, blåbärspure och nu äppelpure. Det som ska mixas till mer här hemma och smakas på är; herrekuttarna, blomkål och gröna ärtor. Vad finns det mer? Sötpotatis nämnde Bina idag... Lät smaskigt! 

Filips matschema: Note to self!

- Ersättning 220 ml och en halv portion gröt till frukost
- Oftast en portion mat till lunch och vatten till det
- Till middag 220 ml ersättning och en halv portion mat och sen fruktpure och vatten till det
- Ersättning men oftast gröt till kvällsmat 

Sen säger Filip natti natt! =)  

Dagens killar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0