Godmorgon

Ja här säger vi godmorgon när det är förmiddag och ännu värre; snart lunch! Filip somnade för natten vid 2.00 och detta är inte okej. Han har sovit jätte gott och ligger fortfarande och snusar så sött. Men nu får det vara nog! Läggningen måste börja tidigare och han bör iallafall sova innan kl 23 på kvällen och vakna vid 8 som han gjort så länge.

Har ni några tips? Vi flundrar på att börja kvällsbada? Men av vår erfarenhet så blir han lite gnällig efter badet. Ja och vad kan nu det bero på? Hade det vart jag så hade jag slocknat bums efetr badbus och välling, haha



Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Nea

hmm.. dom dagar vi badar, så bakar vi in det i kvällsrutinen.. hur ser era kvällsrutiner ut?

jag tror att det är väldigt viktigt att skapa rutiner och göra samma sak varje dag så att dom såsmåning om lär sig sammanhanget och därav kanske blir trötta. Leon sover alltid för natten innan 20.00 och inte innan 18.30.



det är en utvecklingsfas som är runt 26 veckor, vilket kan skaka om rutinerna litegrann..

hoppas ni kommer underfund med något som funkar :)

KRAM ¤

2011-01-02 @ 16:31:25
URL: http://familjen-sol.blogspot.com
Postat av: Bina

vi har en sista tid, som han inte bör sova efter, typ inte sova efter 16 och sen lägga sig för natten 18.30, funkar bra för tillfället men sen går det ju i perioder och barnen är i olika utvecklingsfaser som gör att se sover bättre/sämre. Tror Thoe börjar komma in i separationsfasen (mellan 8-10 mån) då han kan vakna mitt i natten och gallskrika helt hysteriskt, stackarn :(

2011-01-02 @ 19:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0