Ont i mammahjärtat

Vår son matvägrar! Inte ständigt men ändå inga rutiner och välling på nätterna igen. Nyss vägrade han kvällsflaskan och jag får på en gång ont i magen då jag vet att natten inte blir lugn. Hur ska man orka vara pigg och glad när sömnbristen tar över och tålamodet inte går att beställa på postorder?
Jag känner mig alltför ofta som en dålig förälder och vill inget hellre än att han ska äta!

Det är såklart inte bara detta som snurrar i karusellen utan även allt annat som hör en flytt och renovering till. Såklart underbart kul men för Sofiatummenmittihanden så snurrar det lite extra ;)

- Kan någon snälla sluta stoppa mynt i karusellen! Jag behöver andas!

Fast ibland kan skrutt äta och då är man såhär glad <3;


Kommentarer
Postat av: Minna

Det är jättejobbigt när de inte äter ordentligt. Agnes matvägrar och har gjort länge. Vet snart inte vad den ungen lever på. Levde på att hon nog åt på dagis men där bet jag i det sura äpplet. För varje dag får vi samma information om att Agnes har inte ätit. Så går det 1½ vecka ibland mer och så äter hon som en häst en dag för att börja om igen. Snacka om att ha matångest som tydligen är vanligt i den åldern. Till middagen är det så hysteriskt att hon bara gallskriker tills hon får sitta i mitt knä då är hon nöjd men äta inte hon. och jag menar verkligen att hon inte äter inte ens en smakbit, förutom till frukost då tar hon några skedar yoghurt eller två-fyra bett på mackan. Funderar på om man ska ta kontakt med BVC eller bara låta henne hållas och hoppaas det går över. Tänker att så länge hon inte går ner i vikt så borde det väll vara lugnt. Hoppas det i alla fall.

2011-12-09 @ 22:06:43
URL: http://tjejmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0