Nyfikna? =)

Den 1 mars startar renoveringen av vårat parhus <3 Om allt går enligt planerna så flyttar vi in i slutet på mars. Ja allt måste gå enligt planerna! För vart sjutton ska vi annars bo då detta lägenhetskontrakt löper ut?!

Parhuset ligger i grannområdet och området verkar supermysigt! Jag promenrar en del dit och bara drömmer. Tänk att antligen få bo i något annat än en hyreslägenhet där man har hundratusen grannar. Nu kommer vi ha en vägg i vägg och 2 mittemot =) Dit vi ska flytta är det 3 rum och kök med en liten tvättstuga och större garderob. Vi kommer ha trädgård och 2 inglasade altaner, en på framsidan och en på baksidan.

Vi har tusen ideer och planer, drömma får man såklart! =)

Lite drömmar som snurrar i huvudet;

Sandlåda och kana ute på gräsmattan
En planteringsbänk där jag med mina svarta fingrar ska stå och göra mitt yttersta för att få dom små stackars blommorna att överleva
Soldäck med grill bredvid den inglasade varianten
Ett litet land där jag minnsann ska visa Filip hur saker växer ( good luck whit that! haha)


Jag ser så fram emot att i sommar sitta ute och spela kort smuttandes på en drink i kvällssolen. Att kvällssolen sen råkar vara på fel sida av huset berör mig just nu inte alls ;) Jag slipper sitta och trycka på en balkong som är 1 kvm och jag tänker tom släppa lös fläsket och chocka grannarna med bikini.

Sådetså ;)

Kommentarer
Postat av: Minna

Ha ha rolig du är :) Inte sandlåda. Är allergisk mot sandlåda. Ni kommer att få miljoner med myror. Rutschkana ja och kanske en gunga men inte sandlåda du kommer ångra dig. Tro mig vi har en som inte får användas och varje vår börjar eländet med myrorna. Har ju nära till lekparken :) Blir du trött på att pimpla drink utan kvällsol kan du traska bort till mig. Vi har kvällsol tills den går ner och alldeles för mycket att göra drinkar på och för få som dricker. Har ju sett ert fina hus utvändigt men kan du inte lägga ut lite bilder som låg på hemnet eller ritning ialla fall. Har du vägarna förbi nästa vecka var inte rädd för att plinga på jag är förmodligen hemma ;)Lite avis är jag allt på er som ska renovera innan ni flyttar in och i värsta fall får ni la bo i röran ;) Jag hoppas vi kan tapetsera om nästa år. Köket får nog tyvärr vänta ett år till :( Däremot åker vi nog på att byta värmeblandare i duschen. :( Undra hur man gör det utan att göra sönder kaklet för mycket.

2011-12-09 @ 22:16:51
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Linda - Hugos mamma

Åh, jag vill också flytta! Men det får vänta ett tag..

2011-12-13 @ 19:42:37
URL: http://enlitenbebisimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0