Sista...

Sista magbilden som togs innan världens bästa Filip fick komma till världen ♥
Detta var på fina Ellens och Samuels bröllop den 5 juni ♥



Vecka 28+5, han kom i vecka 30+0

Känner mig jätte splittrad när jag tittar på magbilderna. Jag är så lycklig över att vara mamma och att vi har vår kille hos oss, men en annan sida hyser lite agg. Jag är arg inomords för att jag blev sjuk i havandeskapsförgiftning, man blev ju snuvad på hela konfekten. Jag såg fram emot att få ännu större mage, känna bebis mer, känna honom hicka för första gången, få förbereda för lillens ankomst i lugn och ro men framförallt genomgå en vaginal förlossning! Såg inte på det med rädsla utan med spänning och hade en klar bild över hur jag trodde att jag ville ha det. Men icke, här blir man sjuk och det bestäms på en förmiddag att man ska bli mamma åt helskotta för tidigt! Så är det ju nu, men lite arg och besviken får man vara! Jag är iallafall det; Fresta med kaka och så får man inte ens lukta på den!

Kan nog vara så att man i detta fall jag beskyller mig själv en hel massa för Filips lidande, och jag vet att jag inte ska göra det! Men det är lättare sagt än gjort. Nu har vi en frisk liten killa hemma hos oss (förutom förkylning nu) och det är vi SÅ glada över, går inte med ord att beskriva lättnaden efter över 2 månaders sjukhusvistelse att äntligen få vara hemma! ♥♥♥

Men ni kan tro att man inte lockas så mycket av att tänka tanken på syskon, och jag som drömt om stor familj!

Nu ska Sofia sluta klaga och låta arg och besviken och istället gosa varmsing bebis och byta och ge mat. Ska även ge mig på att suga lite snor ur ungens näsa, löveli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0