Läkarbesök på BVC...

Ja ibland undrar man om dom inte tycker att man är snurrig och stressig nog med ett litet barn. Filip bråkade med sin mamma rätt ordentligt på morgonen innan vi skulle till BVC 10.30. Stressa med att fixa mig själv, fixa honom och sist försöka få i honom lite mat innan vi gick. Det sluta med att jag typ hann sätta på mig kläder; få på honom ett par plagg och så i med ett halft mål mat. Precis när jag satt på honom och mig ytterkläder och lägger ned honom i vagnen så börjar det spruta ur både mun och näsa på honom! Bra jobbat mamma och Filip. Byta kläder och så ner med honom igen... Utanför porten höll jag knappt på att komma ut då dom tagit bort asfalten för att sedan kunna lägga ny, svängbara SMÅ hjul fram är ingen hit då! Tur vi hade då vi mötte ett par jobbargubbar som snällt hjälpte mig. Stressa stressa bort till BVC och in med världens fart genom vårdcentralen bort dit vi skulle. Och vad möts vi av; jo en hop med ungar och föräldar, ett KAOS! Jag tänkte inte mer på det utan försökte ta av Filip och mig själv och hitta en plats så ja kunde mata resten av målet. Mötte vår BVC "tant" som frågade hur det var med oss varpå jag svarade att jag stressade en del för att hinna. Då informerar hon mig om att läkaren finns på plats endast en gång i veckan mellan 9-12 så man har bara fått en preliminärtid!!! Jag skulle nog i detta kaos räkna med att få vänta ett bra tag. Jaha men tack då hörrni! Sitta med förkyld icke nöjd Filip på en plaststol bland en massa snoriga jätte nyfikna barn, ja sa jag tack?

Jag var i chock under tiden jag vänta, ja och även när jag kom fick komma in. Kändes som barnen blev behandlade som boskap. De flesta barnen sprang runt med bara överdelar och blöjar, inte en nåe på fötterna. Man fick först komma in och väga hos "tanten" och sen sa dom att det var lika bra att hålla ungen naken då man ganska snabbt skulle in till läkaren. Detta resulterade i nakna ungar som slet och grävde i sina blöjor! Sen in till läkaren som snabbt klämde och tittade igenom barnet och så fick man snabbt ut då nästa skulle in. Utanför i hallen bland leriga vagnar och skor fick man sen klä sitt barn på världens mest luftkonditionerade plats! Right at ya BVC! Det är ju ni som sen får ta alla dessa barn som blir sjuka.

Inne hos läkaren så klämde han lite snabbt på Filip, men det menar jag snabbt! Filip han knappt fatta vad som hänt innan läkaren redan kollat ögonen, klämt på magen, klämt på navelbråcket, klämt på pungbråcket, kollat ryggraden, och sen ryckt i honom för att kolla reflexerna. Ja sen klämde han så hårt på lilla maggen så att Filip ännu en gång fick upp sin mat. Ja och efter det var det bara ut bland kaoset i hallen och försöka klä kräkig bebis och sen ta sig hem i ÖSREGNET! Behöver jag tillägga att Filip skrek mestatiden på väg hem! Visst det tar bara 5 minuter, men den promenaden kändes som en evighet! Väl inne i hallen efter ickehjälp vid porten så höll jag nästan på att bryta ihop! Filip somnade däremot av ren utmattning!  

Så var första läkarbesöket på BVC avklarat! Ser redan fram emot nästa gång;)

Filip väger nu 3710 stadiga gram! Stora killen växer lite för fort, vi hinner inte med lilla vän! ♥

Kommentarer
Postat av: HH

Fy, det var inga trevliga minnen. Dåligt skött av bvc. På vår bvc mottagning får inga sjuka barn vara. Det finns alltid tid för den som kommer på besök. Men jag gillar inte heller magkännandet på det första läkarbesöket.



Det kan bara bli bättre!

Kram på er!

HH

2010-09-21 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0