God morgon!

Nu har dagen startat hos familjen Andersson/Karlsson, eller vi har iallafall bytt "pass" jag och karln. Filip sover så korta sträckor så för att få någon sammanhängande sömn så kör vi "pass" här hemma. Nu har Roger semster och då fungerar det super att göra på detta sätt, men när han börjar jobba? Vi ber till dom högre makterna att Filip tills dess sover längre stunder så att mamma får sova lite!

Nu räknas Filip som nyfödd och en liten äter ofta och sover mycket, men när började era äta med längre intervall? Och hur länge sov era små? Hade ni natt hemma, eller vändes kanske dygnet? Jag vet att man ska njuta och gosa liten bebis och leva för stunden. Men jag kan inte hjälpa det, sitter och längtar efter att han ska sova lite längre än en timme i taget. Mitt i natten finns det inte mycket man kan göra när man är vaken. Så nu sitter jag och väntar på att det ska ljusna, sen ska det kutas ut med vagn och unge! :)

Have a lövely day alla fina ♥

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vi körde oxå med pass, så att man iaf skulle få lite mera sammanhängande sömn. Nu vet inte jag om du ammar eller flaskmatar men ersättning ger ju i regel längre mättnadskänsla. Så oftast (inte alltid) så klarar flaskbarn sig längre mellan matningarna.

Både Hugo och Edwin har ätit 2 ggr på natten när dom var riktigt små. Sen vid 2-3 månader gått ner till ett matpass (oftast runt 04). Men mina barn har alltid sovit bra, har en kompis vars son sov en hel natt första gången när han var 3 år. Så det e ju så olika. Det viktigaste är att man hjälps åt hemma så att man är någorlunda utvilad, man ska ju iaf kunna veta vad man heter när man vaknar :-)

2010-09-07 @ 12:01:04
Postat av: Sofia

Tack för att du delar med dig av er erfarenhet! :)

Körde ni passa även när någon av er började jobba eller plugga igen? Vi har jätte svårt att komma på hur vi ska göra när R börjar jobba efter semestern. Vi flaskmatar Filip och det är rena drömmen känner jag. Visst han sover inte långa stunder än, men ja får vila mkt mer än om jag skulle ha ammat. (mjölkne sinade bara sådär på ett par dagar så jag valde inte bara bort)



Hoppas innerligt att Filip inte gör som den pojken, 3 år!!! Gud dom måste ha vart slut dom föräldrarna!



haha, ja ibland vet man inte vad man heter;) Jag drömmer så konstigt när jag sover, så nästan varje gång jag vaknar så letar jag efter Filip precis som att jag har tappat honom eller möjlat bort honom i täcket. Skit läskigt!

2010-09-10 @ 03:13:01
URL: http://vartlivsaventyr.blogg.se/
Postat av: Sarah

Den som har varit hemma har fått tagit större delen av natten men jag tycket fortfarande man får hjälpas åt även fast en jobbar. Vi delade helt enkelt upp. Typ så att Albin som jobbade fick ta fram till 24 och så var det mina tider mellan 24-05. Då visste jag iaf att jag kunde gå o sova från typ 19 till 24 om jag ville och behövde.

2010-09-12 @ 13:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0