Bättringsväg...

Är på bättringsväg nu och det känns befriande kan jag lova! Filip är fortfarande dålig men har läst mig till att de små har förkylning längre tid, ända upp till två veckor tydligen. Imorgon är det läkarbesök på bvc som gäller, ska bli spännande att se vikten nu. Han har som sagt tuttat lite dåligt och nu när han varit sjuk också, kanske inte gått upp så mega mycket som han brukar( 300 gram per vecka ).

Nästa måndag så ska vi till sjukhuset och Filip ska få sin första vaccination!!! Det ser vi inte fram emot! De flesta jag känner har berättat om både feber och skrik hela nätter och en helt slut bebis, det värker i mammahjärtat bara av tanken. I papprena står det att han ska vara kvar cirka en timme för observation? Är det som det brukar eller blir prematura barn vårdade på annat sätt?

Vi sitter och "vakar" Filip nu när han är sjuk om ni undrade varför jag ofta skriver på nätterna. Men så fort han blir frisk så ska det börjas med kvällsrutin och planen är att han ska sova i sin säng. Hoppas han gillar den planen:) Det dröjer inte så länge tills R börjar jobba och då måste vi ha lite rutin här hemma, man blir tokig annars. Har vart guld värt att han kunde ta semester efter sina 10 pappadagar, utan honom vet jag inte hur galen jag skulle vara. En ordentligt fin pappa har du Filip ♥   

Kommentarer
Postat av: HH

Hej!



Jag tror att det kommer att gå jätte bra vid vaccinationen. Visa med hela kroppen att det är okej. Han ska få sprutan och det onda går över. Tutta på det har en lugnande effekt och det ger viss smärtlindring, kanske det hjälper er båda.

Lycka till! D

2010-09-16 @ 10:46:17
Postat av: HH

Hej!



Jag tror att det kommer att gå jätte bra vid vaccinationen. Visa med hela kroppen att det är okej. Han ska få sprutan och det onda går över. Tutta på det har en lugnande effekt och det ger viss smärtlindring, kanske det hjälper er båda.

Lycka till! D

2010-09-16 @ 10:47:45
Postat av: Sofia

HH: Själva sprutan är jag inte rädd för utan det som kan tänkas komma efter som biverkning:( han har blivit stungen alldeles för många gånger för att jag ska hajja till på det, såg idag att stackaren tom har ett par ärr på handen:( Men en stökig natt med skrikig bebis har ju ingen dött av;)

2010-09-16 @ 18:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0