Bannade skit!

Jag är sjuk igen, hade typ en halv frisk dag! Ont i halsen och det värker i hela kroppen på mig! Hoppas att lite sömn botar basilusken för imorgon ska älskling jobba så då måste det finnas energi!

Idag fick Filip sina två första vaccinationer, och han var så duktig! Dom stack honom samtidigt i båda benen medans jag gav honom sockerlösning för att distrahera. Och han skrek snabbt en gång och grät lite sen somna han rätt omgående. Vet inte ens om det hade behövts någe socker, men på barnkliniken så är dom väldigt snabba med att slänga fram det. Filip fick ganska mycket sockerlösning på neo och det var väl både positivt och negativt. Positivt för att han slapp bli så arg så han fick farligt hög puls (den kunde ibland gå upp till 210!!) och negativt för att socker är icke bra och speciellt inte för så små! Om det var en sköterska med dåligt tålamod så kunde hon ge socker enbart vid blöjbyte om Filip blev upprörd, gillades inte av mig. Nu kanske en del reagerade på att inte vi bytte? Men att byta på en bebis som väger strax över 1 kilo var JÄTTE LÄSKIGT! Han skrek som en fågelunge och blev helt knallblå, man trodde på fullt att han skulle gå sönder bara man tog i honom.

Nu hoppas vi att Filip inte reagerar på vaccinet och får det lugnt, då får även vi det lugnt:) Just nu tuttar han för fullt på nappen och ligger och suckar sötungen♥ Filip har börjat träna sin nacke och han är väldigt duktig! Stark, och orkar hålla sig uppe en bra stund ♥



Just på denna bild har han fått syn på tv:n. Pappa R tittar på fotboll och den klart gröna färgen på planen lockade nog hans syn en hel del;)

Nu väntas en liten vilstund för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0