Är man småbarnsförälder...

så är man. Just nu tidigt som sjutton bakar jag hallon och blåbärspaj då vi idag får besök av Filips farmor och Rogers moster. Ska bli jätte skoj att träffa folk, händer inte så ofta nuförtiden.

Eftersom Filip räknas som nykläckt så bör man vänta 3-4 veckor innan man börjar ta sig ut på äventyr. Med äventyr menas Mariebergs köpcentrum, IKEA (Sofias favvo), Ica Maxi etc. Och då även större folkmängder, men besök utav några få åt gången funkar ypperligt! Jag ser verkligen fram emot att sen få börja gå på öppna förskolan och träffa andra mammor och fika och prata massa skit:) Visst jag tänker inte flänga runt med barnet varje dag överallt men så länge jag och Filip mår bra av det så ser jag inge fel i det. Vet att en del tycker att man är tokig som förälder om man är aktiv i öppna förskolans verksamhet och då även springer på babysång,babysim,mammafika på stan, att barnet då skulle ta skada i form av stress och liknande. Man får väl helt enkelt tänka logiskt och springa runt med måtta;)

Nu vanknar Filip och vill ha mat, tror även vi ska ta oss en omgång med kompisen näsfrida (ingen hit om du frågar Filip).


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Cornelis

Skönt att se att någon annan också är vaken ;) haha. Cornelis hatar också näsfridan. Hoppas du får lite sömn nu. Kramkram

2010-09-11 @ 05:59:41
URL: http://annaceciliat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0