3 månader ♥

Tänkte göra en update på hur livet ser ut för Filip med mat och utveckling osv. Min tanke är att jag varje ny månad ska anteckna lite på hur det ser ut.

- Väger 3980 gram
- Är 50 lång
- Har 37,5 cm i huvudomfång
- Äter var 3e/4e timme hela dygnet
- Äter NAN 2, 130 ml varje måltid
- Har storlek 56 i kläder
- Och storlek 13/15 i strumpor
- Följer saker med blicken
- Kan flytta på huvudet och hitta mamma och pappa när vi ropar
- Är stadig i nacken och kan långa stunder hålla huvudet uppe
- Börjar nu gripa tag i saker som tex. folks fingrar och kanterna på kläder
- Är road en stund när han får ligga i babygymmet och även i babysittern
- Tycker inte om att ha mössa
- Tycker inte om att bada då han verkar tro att allt badvatten är mat. Får nog börja med att mata yttepytte innan så han kan börj anjuta av badet.
- Tycker inte om att byta blöja
- Och absolut inte att bli tvättad
- Tycker däremot om att sova på magen
- Älskar att bli killad i håret och struken i pannan
- Åka vagnen är en hit, Filip sover som en gris.

Det händer saker varje dag! Livet är myspys ♥ Brist på sömn skriker det om, men det vänder ju såklart! Svårt att se ljuset i tunneln, men snart så:)



Kommentarer
Postat av: Euridys

Ojojoj! nästan 4 kg. Vilken pojke! Min är 3550g :-) och huvudomfång 37,2. 49,5 cm lång. Väldigt lika men min är smalare ha ha.

Det vore roligt att ses. Fika i stan kanske är bäst. Vi hörs om det!

kram

2010-09-24 @ 11:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0