MY GOD!!!

Dagen på staden idag var hemsk! Hann knappt kika på saker då Filip var kinkig bebis som icke ville ligga i vagnen, ingenting tillfredställde min son. Han kräktes även ett x antal gånger så notetoself är att köpa en till mössa så man har en extra. Nu tycker säkert många att man skulle tagit sig hem om barnet icke var nöjt men jag ville vara lite ihärdig och se om han kunde stilla sig och sova lite. Han skrek aldrig utan bara knorrade och önskade nappinstoppning typ varje sekund.
Vi hann fika på ett otroligt dyrt ställe där chokladbollen smakade bara kakao och kaffet som sump och vatten, gott! Köpte med mig en del hem så att man kan prova i lugn och ro och känna efter. Ställa sig en kön till provrummen för att sen prova med bebis och vagn vore ju att be om en hjärtattack.
Jag och min mor var chockade idag över hur jävligt folk beter sig. Ingen ville släppa av oss från bussen, utan folk började gå på innan jag ens hunnit av. Jag trängde mig fram och höjde rösten och sa ett par rader som innehöll både ordet idioti och respektlöshet. Jag kokade av ilska! Bussfan sänkte sig inte ens så hur lätt var det att tränga sig fram till det fria fallet och sen överhuvudtaget komma ut? Usch! Folk på staden enbart trängde sig och trodde typ att vi hade hela dagen på oss att släppa fram folk och bara stå vid sidan och vänta. Störst går först brukar man skója och säga, men det hjälpte inte i mitt fall;) Till och med gamla gummor och gubbar som jag trodde hade lite folkvett i kroppen körde över oss och betedde sig illa. Istället för att bli arg som ett bi som när vi skulle av bussen som skrattade vi hysteriskt åt allt som gick fel, det lättade iallafall upp stämningen och det kändes en anings lättare för stunden.

Jag tror jag summerar dagen med att säga;

- Man bör icke gå på staden en fredag eftermiddag när det är kanon mycket folk och bebis inte är helt ok i magen!
Nu ligger min skrutt precis bredvid mig och snusar gott, hoppas han inte är arg på sin mamma för dagens bravader;) Jag hoppas även att ni fina har haft er en toppenfredag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0