Jaha

Här sitter man och väntar på att Filip ska vakna. Han har inte ätit sitt 23-mål än och han verkar inte ett dugg intresserad. Han vakna till en snabbis så jag passade på att byta och svida om till pyjamas mycket för att han skulle vakna, men icke då. Får nog förbereda mig på en natt med lekfull gladis bebis... By the way; Hur får man en sån gladis bebis att sova? Några tips som är sövande.
Imorgon är det dags för BVC och där ska Filip få sin andra omgång med vaccin, stackars plutt! Nu har han börjat sina med knorrandet och skriker och gråter en del, får se vad han tar till när han får sprutan. Det är nu två veckor sedan vi var och vägde honom coh då vägde han 4800 gram och mätte 53,5 cm. Jag tänkte att jag skulle gissa vad siffrorna är nu:

55 cm och 5350 gram



Idag köpte älskling den fin fina lyktan från Rusta ♥ Den ska placeras i vardgasrumsfönsret och jag vill verkligen att den ska tändas oftare än annat görs här hemma då det är så mysigt med ljus. Varför springer man inte och jagar ifatt  tändstickorna så fort det skymmer ute;)



Nu tänkte jag ta och kittla min son och blåsa lite lätt på honom i hopp om att väcka honom så att vi kan få sova sen. Detta är inte okej! Mat i magen måste man ha innan skrikig bebis sussar sängen för natten. Hoppas ni alla sover gott ♥ 

Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

Ingen liten viktökning du gissar på.. Det skulle ju va kanon.. Kommer du till babycafeet idag?

2010-10-20 @ 09:20:25
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0