Hallå alla ♥

Tröttmössa AB fortsatte och inte har man fått mycket gjort här hemma. I fredags var det iallafall premiär för oss att gå på babycafe! Jag satt mest och spana in andra och deras bebisar och höll mig lite i bakgrunden för att få en känsla för hur just denna öppna förskola är. Jätte trevlig personal och massa mammor och bebisar som ville prata:) Vi fika och mös i ett par soffor och prata ju såklart massa om bebislivet:) Väldans trevligt, dit ska vi självklart igen! Filip sov mestadels av tiden och många fråga om han alltid var sådär lugn, haha. Ni skulle bara veta;)

Igår var det pappaFilipdag då jag hade heldag på stan:) Jag var på bytardag i pingstkyrkan och shoppa en del kläder åt Filip. Barnkläderna såg knappt använda ut och vissa hade inte ens hunnit bli använda. Snorbilligt och 15 % av det man handlade för gick till välgörenhet. Bra sak! Jag shoppade kläder för precis 200 kr och fick en halv papppåse med saker. Nöjd var ordet! Efter det gick jag på stan och köpte raggsockor till Filip och strumpor då han växt ur sina. Dessa hitta jag på HM för 29,50 pengar:


Köpte även en overall i storlek 68, en precis likadan som han har nu från Lindex. Han kan precis ha den jag köpte i storlek 56 så jag tog i med råge så att han har något att växa i. Hoppas det blir bra, får ta och testa idag hur den i 68 sitter. Jätte svårt detta med ytterkläder, men det kanske är så att man kommer få köpa 3 uppsättningar under vinterhalvåret eftersom dom små växer så det knakar.  

Nu har vi börjat med nummer 2 på nappen och matningen tar numera ca 30 min!!! Varför tänkte vi inte på detta innan kan man ju undra. Stackaren måste ha fått kämpa rejält. Vi trodde att han inte orkade för att det var så jobbigt med magknipet. Nu känns det som att han är mer nöjd och vi får tid att mysa annat med honom än bara sitta och mata;) Idag ska det premiärbadas med pappa i badkaret:) Pappamys måste det vara mycket av på helgerna ♥ Ska bli väldigt spännande att se vad Filipsomintetyckeromattbada tycker om det:)

Kramar till er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0