Glömska

Såg att jag glömt att berätta senaste nytt; I fredags gjorde Filip mammahjärtat både stolt och glad. Han log för första gången med hela ansiktet! Gud vilken känsla, världens finaste unge! ♥ Hoppas han snart får det till en vana så man kan få med det på bild. 

Sover gör vår gris en hel del numera, inte så långa stunder men bättre än förut. Jag blir nästan arg på mig själv att jag inte går och passar på att nappa när han sover. De få gångerna jag faktiskt passat på så har det vart försent vilket resulterar i en ordentligt trött mamma som fick sova way to djupt i typ 3 minuter. Då är man absolut inte piggare! Får börja med att slänga mig ned och bums försöka sova så fort han visar tecken på lugn sovstund. Vi gör numera så som en gammal väninna och hennes man har gjort hemma med deras gossar. Eftersom Filip sover så korta stunder så behöver man längre sammanhängande sömn vilket resulterar i; Jag sover på kvällarna mellan ca 19 och 20 till ca 23 och 24 beronde på om älskling jobbar 7vecka eller 8vecka. Sen sover R på natten så han orkar jobba. Detta fungerar just nu kanon förutom att jag ogillar att sitta uppe mitt i natten! Vad finns det att göra då? Ja inte mycket vill jag lova! Vika tvätt, blogga, läsa bloggar, titta film, äta, äta, ja nämnde jag att jag brukar äta? Det måste valen Sofia sluta med! Fy på mig! Detta upplägget med hur vi sover har vi bestäm att vi ska fortsätta med tills Filip visar ett mönster på längre sovtunder nattetid. Att få sammanhängande sömn är guld värt men att det finns noll tid äver för varandra är en stor nackdel. Kvalitetstid på helgen är därför A och O.

Såhär kan man ju också sova:



Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

Du går de att förstora texten lite på din blogg. Den är så liten att den är svår att läsa.

2010-10-05 @ 19:09:13
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0