Vinter och så kallt

Idag blåser det storm ute och virvlar runt snöflingor i luften. Jag och mamma är lite sugna på en promenad men jag blir osäker om man verkligen ska ta sig ut med bebis i vagnen när det blåser så dant. Blir även osäker på hur mycket man ska klä lillen nu när det är några minusgrader ute. Detta med liten bebis är inte plättlätt ska jag säga er. Det är många moment man har tusen funderingar om. Ska stoppa ned termometern vid nästa promenad för att verkligen se hur temperaturen är i hans lilla boning. Det är säkert jätte skyddat och varmt däri som många säger. Bara jag som nojjar mig i onödan typ jämt;)

Nu till ett problem jag har, ett stort problem! Jag får inte på mig min vinterjacka och heller inte min höstkappa. Så vad har stora Sofia på sig tror ni? Jo sin vårjacka då den passar precis!!! En tunn parkas som man fryser röv i!!! Jag är så arg på mig själv då jag förra året köpte en ny Everestjacka som inte var gratis för en students plånbok. Nu måste jag köpa en till jacka för annars kommer jag frysa ihjäl. Inte kommer man ut på många promenader när man fryser bara av att titta ut. Så nu får det bli till att hitta billigaste jackan som finns så att jag kan vara ute överhuvudtaget. Detta med vikten blir ännu jobbigare när man MÅSTE gå ned FORT och det resulterar i att man INTE går ned fort. Sorry för att jag klagar men man gråter bara tittar i spegeln, inte ok att se ut pådettaviset.
Har haft det lite deppigt här hemma och har därför inte velat blogga. Mår man inte bra så speglar det allt man gör.

Då vet vissa av er nu som träffar mig varför jag går runt i sommaroutfit när det vandrar isbjörnar ute, det är inte för att trotsa vintern;)

Vi ska nog ta oss ut iallafall, vinterjackajakt is it! 

Glad kille har vi ofta här hemma ♥



 

Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

Gumman då.. Vet hur det är.. Hade så förra vintern. Som tur var så köpte min underbara svägerska en vinterjacka till mig när hon var här från USA: Men den kräver ändå massor med tröjor under.. =)...

Träffas snart?

Ang. påklädning av barnet.

Nu klär jag på Leo en extratröja under fleeceoverallen samt tossor o vantar under overallen. Samt mössa förstås.. O så en liten filt som jag kan lägga som det passar.. Tror det är lagom just nu när det fortfarande inte är SUPERKALLT...

Behöver köpa en ny TJOCK fleeceoverall till liten.

2010-11-09 @ 11:00:21
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0