Summan av kardemumman

Idag var jag på föreläsning och den hölls av en otroligt energisk 4-barnsmamma som verkligen vet hur det är att vara förälder till prematurt barn. 3 av hennes 4 barn är prematura och alla med helt olik start på livet. Allt hon berättade och allt hon läset ur sin bok gick rakt in i hjärtat och det fälldes många tårar.

I sverige så föds över 6000 barn varje år för tidigt och det pratas väldigt lite om denna skara. 6000 barn betyder närmare 12000 föräldrar, närmare 18000 tillsammans. Sen måste vi självklart räkna syskon och släkt och vänner som också dom lever med och berörs av dessa små liv ♥

Gör som jag och min sambo; Köp prematurbandet och stöd något som verkligen är en minoritet i samhället.

När du köper Prematurbandet bidrar du till att Sveriges föräldraföreningar för prematurfödda barn kan driva sitt arbete för att stötta drabbade familjer. En del av överskottet går till föreningarna och en del går till forskning kring för tidigt födda barn och nyföddhetssjukdomar.


Prematurbandet

Det bestämdes idag tillsammans med familjecentralerna runt om i mitt bostadsområde att jag bland andra ska vara med och driva som en slags "öppen förskola" för föräldrar och deras prematurbarn. Vilken otroligt bra sak! Detta brinner jag redan för och vet att efterfrågan är stor, så nu kör vi:) Fy så roligt! 

Fick idag en blöja som Filip egentligen skulle behövt när han låg på neo. Den han hade gick upp till armhålorna och var en JÄTTE blöja och ändå var det preebornsize;)

Denna pyttelilla blöja är för barn som väger allt mellan 500-1500 gram, min lille gosse vägde 1190:)

Stor va? ;) Den stora blöjan är en storlek 3 och för barn som väger 4-9 kg, Filip väger nu strax över 6 kg.

 



Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

LIll plutten...

Vad är det för öppnis du ska driva? Fattar inte.. Vad bestämdes det?

2010-11-19 @ 18:21:10
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0