Inte som jag vill vara

Nu ska jag dela med mig av en stor börda jag bär på...

Jag har alltid haft en enorm övervikt som såklart är självförvållad. Under en kort period strax efter jag träffade R för 5 år sen så lyckades jag gå ned över 50 kilo. Ja ni läste rätt;) Jag drack dietsoppor och körde strax därefter GI metoden och jag lyckades!

Men nu efter graviditet och en helskotta massa slarv så är jag snart på ruta 1 igen:( Och jag har bara mig själv att skylla. Jag vill skylla på den jobbiga tid vi har haft och kan kanske göra det till en liten pyttedel men för resten av tiden får jag ge mig själv en hård smäll för. En del människor slutar äta när dom har en jobbig period medans andra äter äter och äter. Jag i ett nötskal! Sen äter jag lite till bara för att jag mår så dåligt över hur jag ser ut. Dumma onda cirkel!

Anledningen till att jag delar med mig av mina tankar är för att jag nu tänker ta tag i detta! Jag ska gå ned på ett hälsosamt sätt för min familjs och såklart även för min egen skull. Jag vill orka och jag vill leva länge. Filip ska få ha en mamma som springer och stojjar och orka ta sig upp från golvet utan att nästan kräkas. Nu vet ni alla om detta och kan kankse peppa mig lite och så blir det en sporre för mig då jag avskyr att misslyckas;)

Så nu kör Sofia, kilona ska bort!

Jag när jag hade lyckats! Väger strax under 60 kilo här:

 

Jag idag, och väger nästan 100. Ja ni läste ännu en gång rätt! Tyvärr!
Strandad valvarning:




Kommentarer
Postat av: Tessa.

Heja heja sofia!

2010-11-04 @ 13:08:34
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: Marie från Lundby

Jag tror på dig! Vet att du har styrkan och viljekraften att klara det!

KRAM

2010-11-04 @ 16:32:00
Postat av: elin

Klart du kommer fixa det Sofia! Bara du har viljan så fixar du allt! :)

2010-11-04 @ 17:38:59
URL: http://elinsbloggvarld.blogg.se/
Postat av: Nea

Nu är det ju såhär, man mår ju alltid bäst när man mår bra och är nöjd med dig själv. Du har gjort det en gång och kan klara av det att göra det igen, kanske inte lika brutalt som jag tycker att det är med dietsoppor och sånt, men hälsosamt. du har ju styrkan att klara det. Men jag tycker inte att du ska stressa dig, låt det ta tid! :)

Massa hejja och styrkekramar!

2010-11-04 @ 19:01:51
URL: http://familjen-sol.blogspot.com
Postat av: Minna

Hej! Hamnade på din blogg via MariaK blogg. Grät när jag läste din förlossningsberättelse. Söt liten kille ni fått. Jag vet vad du går igenom har samma problem. Har 40 kg övervikt och måste också nu ta tag i det och sluta blunda. Jag önskar dig lycka till och strunta i dietdrycker och ät med måtta och unna dig godis på lördagar bara. Förbud leder bara till begär. Skriv gärna om dina framsteg så kanske du kan peppa mig :) För jag tittar in här ibland ;)

2010-11-04 @ 20:18:08
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: euridys

Du klarar allt vännen!! Så stark som du är! Heja heja.

Kram

2010-11-04 @ 21:51:14
Postat av: Maria Kingsley

GUmman GUmman.. Vet precis hur du känner.. Jösses jag tror aldrig jag sett dig så smal som på bilden där..

Du är jättefin så du vet.. Men man ska må bra själv med.

Jag vill också... Men jag ska ta det långsamt. Jag ska börja med att promenera mer. Jag ammar och är konstant hungrig...

VI kanske kan peppa varandra.. Och promenera ihop?...

2010-11-05 @ 02:20:13
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0