Innedag

Det blev absolut ingen promenad då man nästintill blåste bort ute och blev igennsnöad bums. Det är vitt vitt vitt ute och det är så vackert! Men inte går jag ut med vagn i detta kaos inte;) Så idag har det blivit en innedag med massa plock och bebismys:) Nu på kvällen blev det bad med pappa igen och man såg att Filip riktigt låg och njöt, fina unge!

Vi har faktiskt börjat få in lite rutin här hemma och det känns superbra! Han äter med ungefär 4 timmars mellanrum och somnar ordentligt för natten efter 23-målet. Vaknar sedan runt kl 6 och efter det målet så myssover vi en stund innan dagen får börja runt kl 8. Han skriker nästintill aldrig och protesterar oftast inte om han sitter i babysittern. Däri får han sitta eller alternativt ligga på golvet när mamma; lagar mat, diskar, bäddar, plockar, duschar, sminkar sig mm. Funkar kanon! Ofta sjunger vi lite sånger och leker får fram lite ljud med munnen och då sitter han road kvar tills man är färdig. Jag känner att jag hinner med det mesta jag vill och det jag behöver och oftast känner jag mig pigg hela dagen. Just känns mammalivet toppen ♥ "peppar peppar"

Imorgon ska vi till sjukhuset på återbesök för första gången efter utskrivningen i augusti. Återbesöket är som ett vanligt bvc-besök då sjukhuset kommer att vilja följa Filips utveckling fram tills han är 7 år gammal. Så imorgon ska vi upp tidigare och skippa myset då vi ska vara där redan 8.15. Ska iallafall bli jätte skoj att se vad dom tycker om vår skatt och sen såklart få träffa läkaren som följde Filip en lång stund. Vi ska också be dom lyssna på Filips blåsljud på hjärtat så håll era tummar för att det har försvunnit! ♥

Imorgon efter sjukhhuset blir det såklart babycafè och dit tänker jag ta med min mor så hon får se vart hennes dotter och barnbarn ämnar leka av sig ett par gånger i veckan många månader framöver:)

Trött bebis efter mysigt bad





Hoppas ni alla har det gott därute i vinterlandskapet

Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

Lycka till hos läkaren o vi ses senare..



Låter aldeles underbart med ditt mamma liv.. Här skriks det ofta för full hals.. Men jag är lycklig ändå=)))

2010-11-10 @ 10:01:16
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0