Varsigod bebis ♥

Eftersom jag är så tagen av resan och helt förbannat slut, så väljer jag att nu enbart visa er allt det fina vi köpte till vårt hjärta ♥
Kan tillägga att jag grät imorse när jag skulle resa mig ur sängen; Gekås shopping+bilfärd+foglossning=INGEN BRA BLANDNING!!!







Badbalja med plopp i botten
Badinsats till badkar, så man kan bada badkar med bebis ♥ Älsklings önskan :D
Täcke till vagn
Kudde till vagn
2 underlakan till vagn
Plastad frotte till vagn
Täcke till spjälsäng
Kudde till spjälsäng
Plastad frotte till säng
Sittdyna till matstol ( det bruna som skymtas bredvid badbaljan till höger )
Solskydd till bilen 2 stycken svarta



Babysitter; Fischer Price Happy Giraffe Bouncer. Den vibrerar och spelar melodi när bebis drar i leksaken i mitten



Babygym



Aminskudde
3 stycken amningsbhar ( Size Dolly Parton ;) hihi



En stor nappflaska, antikolik
En liten nappflaska, antikolik ( även andra ska kunna mata bebis ju, speciellt älskling:)
Amingsnapp
2-pack biring
1 biring som kan frysas
1 bitring som läggs i kylen
4 matskedar



1 Stapelleksak Fisher price
Duplo
Orange leksak som balanserar och ger ifrån sig ett bjällrande ljud
1 Nicke nyfiken gosedjur
Blå björn på måne= Speldosa
Badleksaker
4 böcker



Babyvakt
2 amningslinnen
Febertermometer
Nagelvårdsset
Brio vyssan lull tassar till spjälsäng; så att man kan gunga sängen :)



3 påslakanset till spjälsäng
2 påslakanset till vagn



Kläder storlek 56;



3 långärmade bodys
2 tunna mössor
4 kortärmade bodys



3 långärmade bodys
1 par tossor
1 greggelscarf ( lilla my )



3 pyjamasar
1 tjock cardigan ( skymtas till höger )



4 par strumpor
3 par tunna byxor



En långrämad body strl 50
En pyjamas strl 50
En solhatt
3 par strumpbyxor strl 50
2 par strumpor strl 10-12 (minsta strl)
3 bomullsfiltar



Vi passade på att köpa tills bebis är större, då detta kommer kunna användas från ca 3 månaders ålder.

4 långärmade bodys strl 62
3 kortärmade bodys strl 62
6 par strumpor strl 13-15
2 par tunna byxor strl 62
1 pyjamas strl 62

Ja det var nog allt :D Super nöjda är vi! Jag satt och räknade lite i bilen och kom fram till att vi runda slängor tjänat 2300 kr på att åka och handla på Gekås. Och ännu mer är det säkert då jag inte har en susning om vad vissa saker annars hade kostat. Dit åker vi garanterat fler gånger, fast då utan bebis i magen och även utan foglossning;)

Vill även skriva en rad till min underbara sambo ( han kunde nämligen inget sova på hela natten ) ändock var han hela shoppingen en av de gladaste männen som var genuint intresserad av vad som stoppades i vagnen. Han sprang runt medans jag många ggr stod och fick vila ♥ Värmde gott att vi gjorde detta tillsammans!

Jag älskar dig


Kommentarer
Postat av: Nancy

Gud vilka fina grejer :D .. Likadan babysitter om vi och en nästan likadan babygym som vår :D .. Puss <3

2010-05-09 @ 15:36:02
URL: http://xbaabex.blogg.se/
Postat av: Tessa - gravid.

Åh så mycket fint och bra ni fick med er hem!! Visst känns det bra när man har fyndat så mycket hihi :)?

2010-05-09 @ 19:10:29
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: Lina

Det var inte lite grejer ni shoppat! Finns det något ni fortfarande behöver och vad ska ni nu få i present av mig? Väldigt fina grejer ni köpt dock och jag förstår att det var roligt. Jag vill också köpa bebisgrejer men eftersom vi inte är redo för barn än på ett par år åtminstone så blir det till att shoppa åt andras barn =) Saknar dig. Kramar

2010-05-09 @ 20:45:46
Postat av: Maria Kingsley

Himmel vad grejjer=)=)...

Två tips som jag vill rekomendera av hela mitt hjärta... De två sakerna som jag mest av allt var glad är att jag hade är: 1. andningslarm (vi har babysense II) och 2. Bärsjal, elastisk långsjal!!! Hade inte klarat mig utan den!!!!...

Vore skoj med en fika nån dag=)

2010-05-14 @ 10:13:47
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0