Baka:)

Tog just ut en plåt med muffins ur ugnen:) Blev så sugen på kladdkaka så jag gjorde dessa:

http://www.recept.nu/1.149534/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/leilas_kladdkaksmuffins

Tänkte mumsa på det när jag fem i åtta ska titta på förlossningskliniken. Programmet handlar mest om riskförlossningar men det förekommer även "vanliga". Visst blir man skraj och ibland gråter jag en skvätt, men det är sån minimal risk att något skulle hända min bebis. Där har dom ju tryckt ihop massa hemskheter! Och sen gråter man ju självklart lite när det i slutet går så bra för bebisarna:)

Måste bara säga; Gud vad jag längtar tills vi flyttar och får en stor frys. Älskling äter inte alls ofta godsaker och det är inte så skoj för mig som älskar att baka. Jag kan ju inte baka och sen bara äta lite och kasta det. I sommar ska jag försöka baka mycket så det finns fika när de som vill kommer och hälsar på bebis:D

Ska försöka mig på att baka bullar sen:) Har gjort det EN gång! Mamma kommer nog alltid komma ihåg den gången, eftersom jag prata med henne många gånger under bakningen i fonen. Vi var hos Rogers mamma som var bortrest över dagen och jag tänkte överraska med bullar tills dom kom hem. Degen skulle ju jäsa i bunken; det gjorde den icke. Sen skulle bullarna jäsa när dom var utbakade; det gjorde dom icke. Då tänkte jag att man kan ju inte slänga allt, vi testar iallafall och kör i dom i ugnen. Det kan ju inte bli mer än fel;) In i ugnen åkte dom! Jag tog mig ut i solen en stund och gick sen och kikade på mitt mästerverk!

HERREGUD!!! Det var typ en enda stor bulle i ugnen. Något gick ju uppenbarligen fel med jäsningen och så tog den igen det i värmen;) En bulle gick att dela på 3;) Sen skämdes man lite och jag hade inte känt Iris så länge. Så jag vågade inte visa resultatet och gav dom till mina gottegrisar till bröder istället. Bättre lycka nästa gång:D


Kommentarer
Postat av: Marie från Lundby

haha..vilken söt historia:) Jag kan lära dig baka bullar om du vill;) Hoppas allt e bra med dig! KRAM

2010-03-19 @ 19:43:59
Postat av: Sofia

Ja snälla lär mig! Känner att det är ett måste att kunna baka bullar om jag vill bli en sån där "bullmamma" hihi. Kramar*

2010-03-19 @ 19:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0