Glädje ♥

Nu har vår prins fått flytta till lättvården:) Han är enbart uppkopplad så man kan se hans puls och hur han syresätter sig. Fortfarande är han lite dålig på att syresätta sig och igår var det en sköterska som sa att han kommer nog hålla på så ett par veckor till. Men han måste få träna på det och man låter honom fixa upp värdet själv, och han fixar det! Det är ett gott tecken:)

Nu kan man sköta Filip som en "vanlig" bebis:) Vi byter på honom vid ett skötbord och tvättar och har oss, tvättningen är tyvärr inte så populär hos skitungen. Han badade ju som sagt för ett par dagar sen och han verkade gilla det, låg och kolla och sa inte ett ljud. Ett kort lovar jag kommer senare:)

Nu har vi även börjat amma alla mål förutom natten då dom har fullt på föräldrarrummen just nu. Filip är jätte duktig och orkar suga en lång stund, jätte bra träning för honom. Att han vill och är ihärdig är jätte bra, även det är ett steg närmare hem:) Han orkar få i sig en liten möngd och resten får han fortfarande i sond.

Så nu har jag ett schema som ser ut såhär; Matning var 3:e timme och då börjar vi med att byta blöja och sen väger vi honom. Sen ammas han och sen väger vi för att se hur mycket han fick i sig. Efter det så sondar vi det som saknas och då pumpar jag så det finns mat till nästa måltid. Detta tar nu 1,5 timme då vi inte har någon vana alls, dom andra inbitna fixar detta på 45 min. Då vet vi vad vi har att sikta på ;)

Nu måste jag hoppa in i duschen och sen skynda mig kila:)

Hoppas ni alla har det toppen ♥ Kramar till er!

Kommentarer
Postat av: carina karlsson

Hej på er alla 3!

Va skönt att höra att han är så stark i amningen :))

Ser fram emot att få se ett badkort på lillkillen!

Kramar till er alla.

Faster Carina med familj

2010-07-25 @ 12:05:10
Postat av: carina karlsson

2010-07-25 @ 12:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0