Lös tand och annat djävulskap:(

Har varit lite dålig på att uppdatera hur jag mår, kan summera mitt mående med CRAP!

Har fått en lös tand som värker så in i bängen. Tandis tror att det antingen beror på trycket från överkäken eller den underbara rotfyllningen som kosta 4000 sköna pengar! Så nu ska ja låta tanden vila och inte äta hårda saker. Vilken tur för det är inte mycket jag får i mig på grund av illamåendet.

För illamåendet har blivit mycket värre och det är den som bestämmer resten av min dag. VIssa dagar är jag och Herr WC polare och andra så känns det som en fin bakfylla. Haha tandis fick igår skjutsa upp stolen ett antal gånger för att det vände sig i magen på mig. Tur jag hade läst innan att när man tar röntgenbilder hos tandis och väntar barn så ska man ha på sig ett blyförkläde som ska skydda fostret mot strålningen. En note to everyone else som väntar barn: Fråga om förklädet hos tandis!

En sak till som stör min vardag är att när jag tyvärr kräks så får jag oftast upp min blodtrycksmedicin igen, vilket resulterar i migrän:( Och har jag tagit en och får upp den så kan jag ju aldrig veta hur mycket som redan har gått ut i kroppen. Så då kan jag ju inte ta en till? Eller vad tror ni? Ska jag kanske börja ta blodtrycksmedicinen på kvällen istället för på morgonen? Kan jag göra så:S

Jag känner även av att det händer saker där bebis boar in sig:) Nu har ju tydligen livmodern gått från att vara stort som ett ägg till att ha storlek apelsin:D Ja och det känns! Molvärk har jag nästintill haft hela tiden, men får ibland som kramper. Kramper som ibland gör så ont så jag börjar grina. Har ringt BM och kvinnokliniken och alla säger olika. Jag väljer att lyssna på den sista jag prata med som sa att det nog inte var någon fara alls. Jag blöder ju inget och det ska kännas när livmodern växer, mer eller mindre. Hos mig verkar det tyvärr vara mer. Självklart åker jag ju in om jag blir sängliggandes, men jag vill inte hålla på och oroa mig i onödan. Det mår ingen bra utav. Och skulle det vara någe allvarligt så skulle man ha symptom som blödningar, feber och ont i ryggen och även i vissa fall ont i bajjan. Och det har vi inte:P 

Oj vad mkt det blev, slut på detta inlägg kanske? :P 

KRAMAR ♥
 


 

Kommentarer
Postat av: Tessa.

Svar: Visst ser magen rolig ut? Jag går och stånkar över att jag knappt kan andas, magen är full med gaser hihi!



Nej vad jobbigt med tanden!! Hoppas verkligen att det blir bättre. Inte kul att läsa att du mår så himla illa :( Finns det något som hjälper mot ditt illamående? Kramar!

2010-01-13 @ 19:28:57
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: Tessa.

Svar; Om du vill svara på kommentarerna så får du gå in på din egen blogg och ge dig själv en kommentar med svar, eller göra som du gör nu, tex gå in på min blogg och svara på en fråga som jag ställt i din blogg :)

2010-01-14 @ 15:11:47
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0