Läser just nu...


9789100119492.jpg



















För ett tag sen beställde jag på nätet en helt underbart rolig pocketbok:) På smällen från a till bebis- Av Ann Söderlund och Hannah Widell.

Man kan se denna bok som en gravidguide med en STOR portion humor! Skrattar nästintill varje gång jag läser den. Rekommenderar den starkt som gravidläsning:)

Ett stycke ur boken:

Ann Söderlund berättar; När värkarna satte igång med min första förlossning kände jag rent instinktivt " ge mig all skit ni har. Bara det onda försvinner". Barnmorskorna hade alltså fullt upp med att plocka fram akupunkturnålar, TENS (använde aldrig), extra lustgas ( det tog aldrig ) och sterila vattenkvaddlar. Nu skriver jag det med stora bokstäver så att du verkligen lägger namnet på minnet: STERILA VATTENKVADDLAR. Varning, varning! Tut, tut! Akta, akta!
Om du under förlossningen hör någon säga ordet "sterila vattenkvaddlar"
-så spring för glatta livet! Låt inte de vita änglarna lura dig med sina fina argument! Nä, kuta ut på en åker. Eller föd i en lada med en kossa som doula och enda sällskap. Jag svär att det inte gör ondare än de tusen nålarnas hämnd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0