Inskrivningen:)

Den 30 december så var jag på vår inskrivningsdag hos barnmorskan. Eva-lena heter vår bm och hon verkar vara super gullig och verkligen en person man kan prata med. Känns jätte skönt!

Hon utgick ifrån en mindmap med olika bilder när hon skulle berätta om vad man bör och ska tänka på. Bland annat gick vi igenom alkohol och droger, kost och motion och välmående. Fick med mig hem häften om kost, fanns en hel del man skulle undvika och ännu mer man skulle äta. Bland annat fanns blodpudding med på BRA äta saker, jackpott för mig:P

Bm visa även en övning jag skulle försöka göra varje dag. Hon slängde sig ned på golvet och visa exakt hur det skulle se ut, haha. Plankan kallas det och ska tydligen stärka ryggslytet, nedre delen av magen och sidorna, det ska jag verkligen bli bra på. Idag klarar lilla jag inte lång tid alls, haha. Såg så himla plätt lätt ut när hon balansera så:P

Sen prata vi även om den berömda blodtrycksmedicinen. Lide tyvärr av väldigt högt blodttryck så det var bara börja knapra tabletter igen. Känner mig redan som en ny männsika, INGEN huvudvärk, JIPPIIEE! Och det måste ju även bejbis må väldigt bra av:)

När man blir inskriven hos mvc (mödravårdcentralen) så får man en elektronisk mapp där allt kommer att antecknas:D Väldigt spännande detta!

Nästa träff är den 22 januari och då ska det tas prover och pratas sjukdomar i släkten och sen ska älskling få en del frågor:) Då skulle även ultralljudet bokas:D och sen skulle vi ha bestämt oss om vi vill göra NUPP test eller inte. Så det blev en hemläxa att sätta oss in i NUPP test världen och ta ställning till hur vi vill göra. NUPP testet visar sannolikheten på hur stor risk det är att barnet kommer att ha kromosomfel såsom tex. Downs Syndrom.

Nu väntas det lite lunch och sen en promenad:) 

KRAMAR♥ 


Kommentarer
Postat av: Maria Kingsley

Grattis grattis igen..



Ja det är en fantastisk upplevelse att vara gravid. Se till att njuta riktigt ordentligt=)=).. Jag är jätteglad för din skull.. Hoppas du inte får må för dåligt=)

2010-01-06 @ 15:31:20
URL: http://mariakingsley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0