Berätta för blivande mormor och farmor...

När man klickar sig runt på nätet så skriver experter om att man bör vänta med att berätta för omgivningen tills man passerat vecka 12. Och innan jag blev gravid så tänkte jag att självklart ska man vänta!
JO TJENA! En dag känns som en hel vecka, så för oss var det inte på tapeten med något väntande. Som små barn på julafton blir man, med bubblor i magen ( då inte bara gravid gaser:P)

Vi valde att berätta för blivande mormor och farmor i vecka 5+4, alltså i vecka 6. Enligt mig så väntar vi ett barn och inte ett missfall, så detta vill jag dela med personer som kommer vara betydelsefulla för bejbis. Skönt att kunna prata om allt som hör en graviditet till och längta tillsammans:)

Vi åkte ner på staden i Strängnäs och klämde och kände på de få sakerna lilla staden hade att erbjuda för små bejbisar. Det blev en varsin figur till mormor och farmor som föreställde en sköldpadda och den andre en fisk, färggranna saker:) Ett varsitt kort inhandlades såklart också! 

På farmors kort stod det: Idag är du som person 3 viktiga saker. Om du skulle bli en fjärde, vad vore det då? 

På mormors kort stod det: Den här skulle ja vilja låna när jag kommer och hälsar på. Om allt går enligt planerna så ses vi i augusti!  

Roger bestämde farmors kort och jag mormors:) Gud en sån otroligt lycklig dag det var! Att få se deras miner och att få se hur glada dom blev över nyheten, det går knappt att beskriva. Och vilken tur för oss då att det enbart blev glada miner:P 

KRAMAR ♥
                                                                  
                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0