3:e advent

Idag tänds det tredje ljuset och jag och min mamma ska mysa till det lite och gå på gammeldags julmarknad. Befinner ni er också i Örebro så är marknaden i Wadköping;)
Ska även försöka hitta någon ny leksak till Filip då man märker att han har tröttnat på de flesta, favvisarna är nickenyfikenmjukisdjur, en orange kossa och en mjukisdjursäl. Ja tre saker utvecklas man inte långt på;)



Ja gud!!! Ni skulle ha sett misären igår! Jag fick för mig att jag skulle vara duktig och ha tvättstuga och tvätta sängkläder och täcken som legat sen innan sjukhusvistelsen (ja tyvärr dom glömdes bort) Slänger in en maskin och känner mig rätt duktig; går upp och lagar mat; känner mig än mer duktig; går ned i stugan igen fylld av duktigenergi.  

VAD I HELA FRIDEN!!! En dunkudde hade gått sönder och HELA grovtvättmaskinen var fylld med dun! Kakor med dun och småströssel med trasigt dun. Det var dun överallt!!! Jag och min mamma höll på i över 2 timmar och försökte rädda maskinen och sen var det bara gå och kasta det som hade tvättats med kudden. Släpade upp den otvättade tvätten; satte mig ned och kände mig nu inte så duktig längre.

Ja ska det skita sig så ska det fasiken göra det ordentligt, annars kan det lika gärna vara;)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha, gud vilken misär det blir ibland.

När jag skulle tömma en maskin en gång var det fullt med vita pluppar i tvätten, trodde att det var tvättmedel så jag körde maskinen en gång till. Men då var det ännu mera i. Då märkte jag att Edwin (då 2 år) slängt ner en blöja i tvätten. Haha! Så kan det gå ibland.

2010-12-13 @ 11:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0