Blodtryckskoll

Imorse var jag hos barnmosrkan för blodtryckskontroll. Dom vill inte att blodtrycket lligger på 150/105, och idag låg det på 140/100. Vilket är väldigt nära och väldigt högt enligt min BM. Hon tyckte inte att vi skulle vänta 14 dagar som vi brukar inför nästa kontroll utan jag ska dit om en vecka igen. Troligtvis blir det till att äta medicin igen.
Ska se till att läsa på om detta med högt blodtryck. Barnmorskan nämnde även att vi ska vara förberedda på att man som gravid med högt blodtryck kan komma att få föda för tidigt. Så att föda i Eskilstuna som vi pratat om kanske inte är något alternativ. Känns bäst att ställa in sig på ett stället och gå på visning och även läsa på om just den förlossningen. Nu är det mycket som snurrar i mitt huvud, ville bara uppdatera er lite.

Fick idag en tid till den 10 maj då vi ska lyssna på bebis hjärtljud och göra rutinkontroll ♥ Fick även reda på idag att den barnmorskan jag har ska sluta och jobba heltid på förlossningen istället. Så nu fick jag den barnmorskan som jag velat ha hela tiden:D Absolut inge fel på henne jag har nu, hon är underbar! Men med Maria känns det på ett annat sätt. Känner mig alltid så lättad när jag har vart hos henne.

Idag ska jag försöka packa lite och ta ned gardinerna. Har tvättsuga imorgon så jag tänkte att gardinerna lika gärna kan åka ned och sen få packas. Känner för varje dag att jag orkar mindre och mindre så det är lika bra att smälla ned hela hemmet innan jag kanske inte lyckas med att packa och dona med någe. Flytten är ju inte så långt bort nu:D

Hoppas att ni alla har det bra ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej gumman! Roligt att läsa om dig och blivande sonen, tråkigt att du fått högt blodtryck. Hoppas det blir bättre snart. Saknar dig. Puss

2010-04-21 @ 12:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0